fredag 8 juli 2011

Dagen vi inte kommer glömma!











När jag och Edvin kom till Mariannelund och väntade i Furulundskolan kl 12.50 så kom bara fem killar som vi kände, det blir spänd situation mellan mig och Edvin vi började fundera på om det faktiskt skulle komma mer. Vi började gå mot fotbolls planen så fick vi syn på två killar som var på väg mot skolan, dom kunde inte svenska så vi fick snacka engelska :D. När vi kom fram till fotbolls planen började vi passa till varandra fotbollen och fundera på hur skulle vi spela en match med bara sju män? inte så lätt måste erkänna!
Men hur tiden gick började flera killar komma och samlas runt fotbolls planen, vi började inte spela fram till kl 14 då tidningen har sagt att dom skulle komma.
Runt kl 14 så blev vi ungefär 16 styck, vi började spela en match mot åtta män. Det började bra flera som kom hela tiden så till slut vi blev 22 :o så vi spelade en riktig match! Jag var domar och dömde matchen för att det inte skulle uppstå några konflikter på plan :D utlänningar har lite hetare temperament man får vara lite extra försiktigt.
Vid 15 tiden tog vi en paus för andra halvlek av matchen medan vi väntade kom smålandstidningen, dom tog bild och intervjuade oss.
Efter avslutade matchen grillade vi och firade vår lyckade dagen som vi var jätte nervösa över!
Det var trevligt och vara med dom och möta andra kulturer, jag visste inte själv vilka länder alla kom ifrån men en grej hade dom gemensamt och det är fotbolls språket.
Dom var jätte glada över idén, alla tackade för en underbar dag och dom vill så hemskt gärna göra om det vilket vi kommer absolut göra det under sommaren!

Jag tackar Migrationsverkget i Jönköping som bidrog med lite pengar för verksamheten och alla dom som trodde på min idé.

Elvis och Edvin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar